Rolul de product manager m-a ajutat foarte mult pentru că este nevoie să spun „nu” deseori. Și tocmai când credeam că sunt într-un punct bun, mi-am dat seama că nu este chiar așa. De curând a trebuit să spun unui client „nu” din nou. Spun din nou pentru că în ultimele 2-3 luni i-am mai spus „nu” în diferite contexte. De fiecare dată, eu i-am explicat că cerințele lui nu respectă strategia organizației, el pe de altă parte îmi explica care este impactul de business. Și de fiecare dată ieșeam din discuții extrem de încărcată, agitată și frustrată. După ultima discuție mi-am luat puțin timp să analizez ce se întâmplă cu mine.
Deși am spus “nu” și am prezentat toate argumentele pentru care nu se poate, o parte din mine a continuat să simtă mult stres și frustrare. Îmi place să ajut oamenii și să rezolv problemele cu care se confruntă clienții din punct de vedere business. Mi-am dat seama că, în cazul acestui client, am repetat “nu”-urile fără să fac ceva care să contrabalanseze impresia că nu vreau să-l ajut.
În alte situații, după ce refuzam, găseam mereu o modalitate de a spune “da” la un alt topic, menținând astfel un echilibru și evitând să fiu percepută doar ca “personajul negativ”. După ce am analizat situația, am reușit să mă liniștesc amintindu-mi că nu este nimic personal, că nu sunt personajul negativ și că pur și simplu comunic strategia organizației. Dar iată cum și-a făcut apariția people pleaserul din mine într-o formă mai sofisticată.
Cum spuneam, în life design orice învăț are și dezvăț și pentru a introduce noi obiceiuri, comportamente, e nevoie să îmbrățișăm dezvățul.
3 întrebări din life design care să te ajute să înțelegi dacă ești un people pleaser.
- Te frustrezi că după ce ajuți pe cineva, acea persoană uită să îți spună mulțumesc?
Cum spuneam, poți ajuta dintr-o zonă de abundență, și faci acest lucru pentru că simți cu adevărat că te înalță spiritual. Dar dacă în dialogul tău interior apare „De ce oare am ajutat această persoană? Nici măcar nu mi-a spus mulțumesc.”, poate fi un semn că dorești să faci pe plac celorlalți.
A spune mulțumesc face parte din bunele maniere, dar dacă pe lângă o simplă constatare mai adaugi sentimente de frustrare înseamnă că pe undeva ești un people pleaser, câutând să fii apreciată, iubită, inclusă sau acceptată.
- Ești o persoană care dă foarte multe sfaturi, unele poate necerute, crezând că, în felul acesta, îi ajuți pe ceilalți?
E tot un semn că ești people pleaser dacă ajungi să te frustrezi că ceilalți nu urmează sfaturile tale. Cauți fie validare, fie controlul asupra celorlalți.
- Te plângi des că faci prea multe și primești mai nimic în schimb?
Este posibil să pui nevoile tuturor înaintea nevoilor tale. Și nu îți iei timp să vezi care sunt nevoile tale și ce este cel mai bine pentru tine. Tendința este să spui „da” la tot.
3 întrebări din life design coaching care să te ajute dacă ești un people pleaser:
- Ce sacrifici pentru a menține relația?
- Ce te face să dorești să rezolvi problemele celorlalți și mai puțin pe ale tale?
- Ce te face să îți dorești să îți asumi responsabilitatea pentru ceilalți oameni?
Răspunde la aceste întrebări să descoperi mai în profunzime ce se ascunde în spatele nevoii de a fi people pleaser.
Să-ți fie de folos! Pe data viitoare. Aștept să-mi scrii ce ai descoperit.
Cu ❤️, Raluca
Viața este ca un laborator în care faci diverse experimente. Înainte de a experimenta, află mai întâi ce înseamnă pentru tine viața și munca. Creează, apoi, rutina sănătoasă care te ajută să pui în practică descoperirile tale.
Descoperă întrebările care te ajută să conturezi viziunea despre viață și despre muncă.
Descoperă un mod practic de a crea o rutină sănătoasă.